رنگ کاری مبلمان

جمعه 17 آذر 1396
22:32
آرمان

چگونگی رنگ کاری مبلمان

در هرکاری حرفه و تجربه خود را می طلبد تا بهترین نتایج را کسب نمائیم در رنگ کاری مبلمان نیز این گونه نیست که یک ظرف پر از رنگ را برداریم و با قلمو یا هر ابزاری دیگری آن را بر روی مبلمان بزنیم بلکه برای اینکه یک طرح زیبا و منسجم در رنگ کاری را داشته باشیم باید مراحل خاص خود را سپری کرد.

که در این حرفه نیز از لوازمی برای رنگ کاری استفاده می کنند که از این جمله لوازم: بتونه فوری، استفاده از سمباده های نرم و سخت که شماره بندی های آنها از 80 تا 1000 می باشد، پارچه رنگ کاری، رنگ، قلمو، غلتک، استفاده از اسپری رنگ، پیستوله رنگ، استفاده از پوشش های پلی استر و در نهایت پولیش رنگ که از این رو نکات مهم برای رنگ کاری مبلمان و مراحل آن دقت کنید

مراحل رنگ کاری مبلمان

تمیز کردن مبل: قدم اول برای شروع رنگ کاری مبلمان زیرسازی آن می باشد به این طریق که ابتدا با دستمال و تینر تمامی قسمت های ممکن مبل را تمیز کرده، البته توجه داشته باشید که هر رنگی به طریق خود احتیاج به رنگ کاری دارد، که برای برخی پوشش های رنگی قبلش نیاز به بتونه کاری می باشد.

بتونه فوری: اگر قصد رنگ کاری فوری با تینر معمولا تینر 10000 را داشته باشیم از بتونه کاری فوری استفاده می کنیم و اگر نوع مبلمان از چوب نرم استفاده شده است از بتونه ضخیم تر استفاده می کنیم به این روش بتونه را با استفاده از کاردک بر روی تمامی سطح می مالیم که این فرآیند در پوشش های چوبی از اصلی ترین مراحل کار می باشد. و بعد از این مراحل شروع به سمباده زدن می کنیم.

سمباده کاری: مراحل سمباده کار که جزء مراحلی ظرافت کار و زیبایی حاصل از آن بیشتر دیده می شود به طریق بوده که از سمباده های نرم با شماره 150 شروع می کنیم که روند کندی دارد و بعد از آن گرد و غبار حاصل را می زدایم و رنگ کاری مبلمان را انجام می دهیم ، سپس قسمت های از کار که نیاز به بتونه دارند را بتونه می کنیم و در مرحله بعد با سمباده های سخت تر با شماره 400 شروع به سمبده کاری آن نواحی می کنیم و به همین منوال مراحل را انجام می دهیم.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی سبک های رنگ کاری مبلمان ها نیز وسیع تر و با ظرافت های بیشتری اعمال می شوند. که از انواع رنگ های پلاستیکی ، اکلریک، روغنی ، رنگ های خنثی که رابط بین رنگ های گرم و سرد می باشند مانند رنگ های خاکستری، رنگ های شفاف مانند کیلر که جز رنگ های شفاف و با دوام می باشند که به وسیله قلم مو و اسپری بکار می روند و با تینر رقیق می شوند و توسط هوا خشک می‌شوند، رنگ های اصلی که از سه رنگ قرمز ، آبی و زرد را تشکیل می دهند و ... استفاده می شود. بعد از رنگ کاری با رویه کوبی مبلمان نو یی خواهید داشت .



[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مبلمان مهر است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]