انواع پارچه رومبلی را قبل از خرید بشناسید

شنبه 2 ارديبهشت 1396
15:20
آرمان

پارچه ها یکی از عناصر تاثیر گذار بر شخصیت فضا هستند. آن ها با ترکیب های جالب از بافت های مختلف در دکوراسیون منزل جذابیت و زیبایی ایجاد می کنند و اصطلاحا به آن عمق و بعد می بخشند. شناخت ویژگی های انواع پارچه و انتخاب مناسب ترین آنها برای رومبلی و پرده ها ، یکی از راه هایی است که به شما کمک می کند تجربه متفاوتی از فضای داخلی خانه تان داشته باشید.

پارچه ها یکی از عناصر تاثیر گذار بر شخصیت فضا هستند. آن ها با ترکیب های جالب از بافت های مختلف در دکوراسیون منزل جذابیت و زیبایی ایجاد می کنند و اصطلاحا به آن عمق و بعد می بخشند. شناخت ویژگی های انواع پارچه و انتخاب مناسب ترین آنها برای رومبلی و پرده ها ، یکی از راه هایی است که به شما کمک می کند تجربه متفاوتی از فضای داخلی خانه تان داشته باشید.

آشنایی با رومبلی و لباس مبل

مبلمان در طراحی یک خانه تعیین‌کننده است، اما معمولا این پارچه ها هستند که به فضا شخصیت می‌دهند. پارچه‌های رنگارنگ، قالی‌های بافت‌دار، و جزئیات دیگر عواملی هستند که سبک یک فضا را مشخص می‌کنند. در اتاق‌های نشیمن ، بافت، رنگ و طرح باعث یک دست شدن فضا می‌شوند و فضا را از یکنواختی خارج می‌کنند.

پارچه مبلی یکی از عناصر تاثیر گذار بر شخصیت فضا هستند آن ها با ترکیب های جالب از بافت های مختلف در دکوراسیون منزل جذابیت و زیبایی ایجاد می کنند و اصطلاحا به آن عمق و بعد می بخشند. انتخاب مناسب ترین پارچه برای رومبلی و پرده ها ، یکی از راه هایی است که به شما کمک می کند تجربه متفاوت تر و در عین حال بهتری از فضای داخلی خانه تان داشته باشید، اگر همین پارچه های جذاب درست انتخاب نشوند می توانند نتیجه عکس داشته باشند، پس باید قبل از انتخاب پارچه ها، آن ها را خوب شناخت و به ویژگی های شان تسلط کامل داشت. اما چه چیزی منجر به انتخاب مناسب ترین نوع پارچه برای مبلمان می شود؟ قطعا داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع پارچه های رومبلی است.

انواع پارچه و مزایا و معایب آنها

پارچه چرم برای رومبلی در دکوراسیون داخلی

این روزها پارچه چرم را در خیلی از مبلمان ها و به عنوان رو مبلی می بینید، بر روی انواع صندلی اپن زیبای آشپزخانه کامل کننده دکوراسیون منزل هستند و بر روی انواع مبل های راحتی. چرم ها حالتی رسمی تری نسبت به دیگر پارچه های رو مبلی دارند، اما خب معایب و مزایایی دارند که بهتر است قبل از انتخاب این ها را بدانید تا انتخابی آگاهانه تر و مناسب تر برای دکوراسیون داخلی خانه تان داشته باشید.

شاید بزرگ ترین مزیت چرم ها این باشد که به راحتی و با یک دستمال تمیز می شوند و اگر هنگام دیدن فیلم لیوان آب یا چای از دستتان رها شد، به داخل بافت آن نفوذ نمی کند و به راحتی پاک می شود. در کل چرم ها خانه داری را برای شما آسان تر می کنند اما چرم ها مثل پوست بدن آسیب پذیرند و به راحتی با هر جسم گوشه تیزی خراش افتاده و سوراخ می شوند، مورد دومی که می شود به آن اشاره کرد، اثر چربی های است، با این که مایعات و گرد و غبارها به راحتی از سطح چرم پاک می شوند، اما اثرات چربی به مراتب سخت تر و گاهی حتی به طور کامل هم پاک نمی شوند، مخصوصا اگر چرمتان رنگی روشن داشته باشد. چرم ها در مقایسه با پارچه های دیگر سردی و گرمی بیشتری را به شما انتقال داده و احتمال چسبندگی هم به دلیل عرق کردن پارچه چرم وجود دارد، شاید برای تان جالب باشد تا بدانید که دلیل عرق کردن چرم ها، عدم نفوذ هوا در داخل چرم هست.

پارچه مخمل برای رو مبلی در دکوراسیون داخلی

پارچه های مخمل را می توان در رویه کوبی مبلمان جزو آن دسته از پارچه هایی دانست که هیچ گاه از مد نمی افتند و همیشه طرفداران خودشان را دارند، چرا که این پارچه ها تنوع زیادی دارند چه در بافتشان، چه در رنگ هایشان. البته نباید فراموش کرد که پارچه های مخمل انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها پارچه های مخمل نانو است که نسبت به دیگر انواع پارچه های مخمل دیرتر کثیف می شوند حتی اگر رنگ شان روشن باشد.

بزرگترین مزیت پارچه های مخمل این است که می توانید دکوراسیونی لوکس با بافت های گرم و جذاب داشته باشید، پارچه های مخملی که از آن ها به عنوان رومبلی و یا پارچه کوسن هایتان استفاده می کنید، به شما اجازه می دهند که ترکیبی جالب از بافت های مختلف را در دکوراسیون داخلی خانه تان تجربه کنید. دوام این پارچه ها معمولا بالاست و فقط شاید کمی تمیز کردن لکه ها از روی آن ها کمی سخت باشد.

پارچه های ساتن برای رو مبلی در دکوراسیون داخلی

اگر می خواهید برای مبلمان خانه تان رومبلی تهیه کنید، شاید پارچه های ساتن آخرین گزینه ای باشد که دلتان می خواهد به سراغ آن ها بروید، که البته بهتر است مبل های تان بدون رو مبلی بماند تا از این پارچه ها استفاده کنید. پارچه های ساتن همان بهتر است که برای لباس ها به کار بروند تا رومبلی ها. اگر می پرسید چرا؟ با چند دلیل برای تان توضیح خواهیم داد.

اول این که سطحی که این پارچه ها ایجاد می کنند بسیار لغزنده خواهد بود و باعث می شوند تا شما هنگام نشستن روی آن ها احساس راحتی نکنید و مدام سعی در ثابت کردن جای خود داشته باشید. دوم آن که خدا نکند لکه ای روی پارچه های ساتن بیافتد، لکه ها و اثرشان آن قدر سخت از سطح این پارچه های پاک می شوند که ترجیح می دهید پارچه رو مبلیتان را عوض کنید به جای آن همه زحمت. نکته بعدی را هم باید راجع به این پارچه ها بدانید این است که این پارچه ها بافت های پخته و پر جزییات ندارند که خیلی به درد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی بخورد، مگر آن که از ساتن های طرح دار استفاده کنید و اگر تنها یک نکته مثبت در این پارچه ها وجود داشته باشد، تنوع رنگی بسیار بالای آن ها است.

گلیم و جاجیم به عنوان رو مبلی در دکوراسیون داخلی

استفاده از گلیم و جاجیم ها به عنوان رو مبلی چند وقتی است که باب شده و اتفاقا حس خوبی هم به مبلمان ها می دهد، مخصوصا اگر این مبلمان ها چوب باشند. گلیم ها و جاجیم ها معمولا بافت هایی به نسبت ضخیم و رنگ هایی پخته مانند انواع طیف های رنگ قرمز و رنگ نارنجی را دارند. حضور این پارچه ها با آن بافت های کمی زبر و ضمختشان در مبلمان منزل می تواند تفاوتی باشد که شما در دکوراسیون داخلی خانه تان به آن نیاز دارید.

درست است که این نوع پارچه ها حس اصالت را در دکوراسیون داخلی خانه پر می کنند اما باید در نظر بگیرید هزینه ای که برای استفاده از گلیم ها به عنوان رومبلی می پرداید بسیار گران تر از دیگر پارچه ها است. این پارچه ها معمولا در برابر ضربه و اشیا تیز مقاوم هستند ولی اگر بر حسب اتفاق آسیب ببینند هزینه تعمیر و نگه داری شان هم بالا است.

گلیم ها و جاجیم ها معمولا طرح های شلوغی دارند و اگر لکه روی آن ها بیافتد خیلی پیدا نمی شود، اما اگر لکه ها نمایان باشند پاک کردن آن ها کار راحتی نیست.

مبل فرش، سوغاتی از کرمان

مبل قالی یا همان مبل فرش، مبلمان سنتی با پوششی از فرش دستباف است که قدمتی دیرینه در کرمان دارد، مبل قالی تلفیقی از هنر فرش بافان کرمانی و صنعت چوب است که منجر به پدید آمدن این نوع از مبلمان ها شده است. این مبل فرش ها از نظر کار آیی بیشتر شبیه همان گلیم ها و جاجیم هایی است که در قسمت قبل توضیحشان دادیم و بیشتر هم برای خانه هایی که سبک کلاسیک دارند استفاده می شود.

پارچه جیر برای رومبلی در دکوراسیون داخلی

پارچه جیر، چرم ظریفی است که به گرد و غبار، خاک و پاره شدن بسیار حساس است. این پارچه شباهت زیادی به چرم دارد با این تفاوت که سطح آن همانند پارچه چرم صاف و صیقلی نیست و پرزهای کوتاهی روی آن دیده می شود که باعث ایجاد تفاوت بین جیر و چرم است.

از جمله مزایا و معایب پارچه های جیر می توان به این مورد اشاره کرد که این پارچه مانند چرم بافتی که مانع نفوذ آب و رطوبت شود ندارد اما بافت جالب و زیبایی خاصی که به مبلمان می دهد از نقطه قوت های این پارچه است.

پارچه جین برای رومبلی در دکوراسیون داخلی

شما می توانید با استفاده از رومبلی ها جین های دوست داشتنی را به دکوراسیون منزل بیاورید. جین ها نوعی از پارچه های پنبه ای هستند که بافتی ناهموار دارند و رنگ آن ها معمولا از بین طیف رنگ های آبی انتخاب می شود. این پارچه یکی از سبک‌های مد است که در تمام دنیا استفاده می‌شود.

از جمله مزیت های این پارچه می توان به دوام و استحکام بالای آن اشاره کرد. هم چنین بافت ناهموار آن می تواند جلوه ی خاصی را به مبلمان شما ببخشد اما از معایب این پارچه سنگین بودن آن را می توان نام برد.

پارچه ریون برای رومبلی در دکوراسیون داخلی

ریون ها پارچه هایی زیبایی هستند که کاربردهای بسیاری دارند، یعنی علاوه بر مبلمان برای کارهای دیگر هم می توان از آن ها استفاده کرد.تنوع طرح ها و رنگ های این نوع پارچه به شما اجازه می دهد که بدون نگرانی پارچه مورد نظر خود را بیابید.

از جمله مزیت های پارچه های ریون می توان به سبکی، حالت کشسانی و طرح و نقش ها و رنگ های زیاد اشاره کرد. اما یکی از معایب این پارچه ها سطح لیز و لغزنده آن است که باعث می شود اگر آن ها را برای مبلمان استفاده کردید مدام روی آن ها سر بخورید.

پارچه ابریشم برای رومبلی دردکوراسیون داخلی

اگر به دنبال پارچه ای لوکس برای رومبلی های خود می گردید، ابریشم ها یکی از گزینه های پیش روی شما هستند. این پارچه ها که مستحکم ترین پارچه های دنیا هستند بافتی نرم و لطیف دارند و رنگ های خاص آن می تواند حسابی در دکوراسیون داخلی خانه شما غوغا به پا کند.

پارچه های ابریشم مزایای زیادی دارند که یکی از آن ها هادی حرارت نبود آن ها است و این خاصیت هم فقط به دلیل وجود پروتئین در بافت آن ها است. همچنینی سبکی و انعطاف پذیری بیش از اندازه آن هاباعث می شود که هواداران زیادی داشته باشند. اما گران بودن این پارچه یکی از معایب آن به شمار می رود.

پارچه های نایلونی برای رومبلی در دکوراسیون داخلی

پارچه های نایلونی جزو پارچه های الیاف مصنوعی به حساب می آیند. نایلون استحکام خوبی در برابر سایش و کشش دارد به همین دلیل موارد استعمال زیادی دارد که به دلیل قابلیت کششی زیاد آن ها است. این پارچه ها فورا خشک می‌شوند، زیرا رطوبت کمی به خود جذب می‌کنند.

بهترین پارچه مبل استیل برای دکوراسیون کلاسیک شما

تغییر پارچه های رومبلی یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه حل های تغییر دکوراسیون منزل می باشد. انتخاب پارچه های رو مبلی نمی تواند تماما براساس سلیقه صورت گیرید بلکه معیارها و فاکتورهایی را علاوه بر بحث سلیقه باید در انتخاب آن ها سهیم کرد، قبل از خرید انواع پارچه رو مبلی باید نوع مبل خود را مشخص کنید، مبل های استیل از آنجایی که رسمی تر و ترکیبی از چوب و پارچه هستند به نسبت پارچه مبل کمتری در آن به کار می رود از آنجایی که قسمت نشیمن این مبل ها از پارچه است و پارچه مبل در واقع از بخش های اصلی مبلمان محسوب می شود پس در انتخاب پارچه مبل استیل باید دقت بیشتری کرد. در این قسمت به بررسی پارچه های رو مبلی برای مبل های استیل بپردازیم.

انتخاب جنس پارچه مبل استیل

برای انتخاب جنس پارچه مبل استیل پارچه هایی که ظاهر لوکس تری به فضای داخلی شما می دهند گزینه بسیار مناسبی محسوب می شوند این پارچه ها معمولا مخمل، جیر، چرم،کریستال پوست اسبی و یا ترکیبی از هر کدام هستند این پارچه ها در ترکیب با چوب های کنده کاری شده ظاهر منحصر به فردی به فضای داخلی شما می بخشد .

انتخاب رنگ پارچه مبل استیل

در انتخاب پارچه رومبلی برای مبل استیل آنچه که حائز اهمیت است تناسب رنگ پارچه انتخابی با چوب مبل است چرا که این رنگ تاثیر بسیار زیادی در جلوه ی دکوراسیون شما دارد. همان طور که می دانید مبلمان استیل مناسب برای دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک و لوکس است. بنابراین نوع رنگ و جنس پارچه شما می تواند تا حد زیادی فضای دکوراسیون شما را تبدیل به یک دکوراسیون لوکس کند.

انتخاب طرح پارچه مبل استیل

پارچه مبل استیل معمولا دارای طرح های خاص مانند طرح های مشبک و گلدار می باشد که نوع نقش برجسته آن ها معمولا پرطرفدار تر می باشند، این طرح های برجسته غالبا کریستال طرح برجسته یا با پس زمینه ای ساده و نقش برجسته از جنس مخمل می باشد که ظاهر جذابی را برای دکوراسیون کلاسیک شما به وجود می آورد.

مبل استیل

منظور از انتخاب ترکیبی برای پارچه مبل استیل ترکیب دو رنگ و یا دو طرح از یک جنس پارچه می باشد توجه داشته باشید یکسان بودن جنس پارچه در زیبایی و جلوه دکوراسیون شما تاثیر به سزایی دارد.

نکاتی برای انتخاب پارچه مبل استیل

اگر دوست دارید مبلمانی داشته باشید که همیشه تمیز وبراق باشد,بهتر است پارچه مبل استیل خود را چرمی بخرید چرا که چرم ها به راحتی قابل شست وشو هستند و با استفاده از روغن مخصوص هم کاملا برق می افتند و نو به نظر می رسند.

اگر پارچه مخمل انتخاب شماست ، پارچه مخملی مات و بدون پرز مناسب برای دکوراسیون خانه های وسیع است و بالعکس پارچه های مخملی براق و پرزدار برای دکوراسیون خانه های نسبتا کوچک تر مناسب است.

اگر در خانه فرزند کوچکی دارید، بهتر است رنگ پارچه مبلتان را از بین رنگهای چرک تابی مانند کاراملی یا فیلی انتخاب کنید تا در اثر شیطنت بچه ها مدام کثیف و نامرتب به نظر نرسند.

به طور کلی پارچه مبل استیل ساده و یا طرح دار هستند. پارچه های ساده برای مبلمانی که قرار است در فضاهای کوچک ترچیده شوند, مناسب تر هستند و پارچه های طرح دار نیز مناسب برای فضاهای وسیع می باشد.

اگر می خواهید به فضای دکوراسیون منزل خود جلوه بیشتری ببخشید می توانید مبلمانی ساده با کوسن های طرح دار یا بر عکس انتخاب کنید.


[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مبلمان مهر است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]