گرما دشمن چوب

دوشنبه 16 اسفند 1395
15:22
آرمان

در زمستان شوفاژها و بخاری‌ها گرمای مطبوعی به خانه می‌دهند، اما دشمن وسایل چوبی هستند. از آنها بدتر، تهویه‌ها هستند كه هم درجه حرارت را تغییر می‌دهند و هم هوا را خشك می‌كنند.

اگر به وسایل چوبی به موقع رسیدگی نكنید، بعد از مدتی شبیه به كندوی زنبور عسل می‌شوند. پس احتیاج به قوای كمكی دارد تا سالم بماند.

به این ترتیب چوب‌هایی كه ممكن است در شرایط طبیعی قرن‌ها دوام بیاورند در مدت نسبتاً كوتاهی آسیب می‌بینند و اگر به آنها رسیدگی نشود غیرقابل استفاده می‌شوند.

نحوه مراقبت از چوب

برای پیشگیری از صدمه دیدن چوب بهتر است تعمیر مبل درجه حرارت محیط را كم‌كم اضافه كنید تا ظرف یك هفته به تدریج به درجه مطلوب برسد.

مهم‌تر اینكه رطوبت محیط را زیاد كنید، به این شكل كه یك ظرف آب جوش روی رادیاتور یا بخاری بگذارید تا بخار آن در فضا پراكنده شود و هوا را مرطوب كند.

با یك رطوبت‌سنج می‌توانید رطوبت محیط را اندازه‌ بگیرید. اگر بین 50 تا 65 درصد باشد خیلی خوب است. اگر برای گرم كردن خانه از رادیاتورهای برقی یا بخاری‌های گازی و یا بخاری‌های نفتی استفاده می‌كنید، باید آنها را طوری قرار بدهید كه اثاثیه چوبی مستقیماً در معرض حرارت قرار نگیرند. در ضمن وسایل چوبی را نباید نزدیك به در یا پنجره‌ای كه مرتب باز و بسته می‌شود قرار بدهید.


[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مبلمان مهر است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]